Kapotte rekenmachine

Kapotte rekenmachine: Bediening en bedoeling

Dit is een interactief spelletje, waarbij de speler met de nog werkende toetsen van een kapot rekenmachientje, zo dicht mogelijk bij een doelgetal moet komen.

Bediening

screendump
Je krijgt een doelgetal dat je met de rekenmachine moet maken. Maar ... een aantal toetsen werken niet. Kun je toch bij het doelgetal komen?
Je mag het opnieuw proberen als je denkt dat het beter kan. Kun je niet dichterbij komen? Klik dan op de button "Dichterbij kom ik niet".
Voor iedere opgave krijg je punten.
Heb je het doelgetal gemaakt, dan krijg je 10 punten.
Anders krijg je: 10 - (het verschil tussen jouw getal en het doelgetal).

Je krijgt vijf opgaven. De punten worden bij elkaar opgeteld.
Probeer zo dicht mogelijk bij het doel te komen!
Hoe dichter je in de buurt zit, hoe meer punten je krijgt (10 - afstand). De getallen en de bewerkingen die je wilt gebruiken moeten worden aangeklikt, ze komen dan in een vak terecht, een soort rekenmachine-venstertje. Het is belangrijk te letten op de volgorde van de bewerkingen, net als bij het gebruik van de rekenmachine. Haakjes kunnen van pas komen.

Bedoeling

Het doel is het leren van de volgorde van bewerkingen en het leren gebruiken van haakjes.

© wisweb.nl 2003 - 2012