Docententool voor het voeren van een klassikale dialoog
Rol van de docent, vraagtechnieken en frames (referentiekaders)
  |   Home  |   136 views

Samenvatting
Wetenschap en technologie zijn continu in ontwikkeling; hoe bereid je leerlingen voor op besluitvorming over socio-scientific issues (SSIs) ofwel complexe problemen door wetenschappelijke/technologische ontwikkelingen die invloed hebben op de maatschappij? E?n van de manieren om dit te doen is d.m.v. een klassikale dialoog. Maar hoe pak je dit aan? Deze tool geeft hier handvatten voor, op het gebied van waarden. SSIs bestaan namelijk uit een kennis- en waardencomponent. Deze tool richt zich dus op de waardencomponent en gaat in op: - Waarom een dialoog? - Rol van de docent - Vraagtechnieken - Frames (referentiekaders)
Doel
informeren, bewustwording

Auteur
Miranda Overbeek, Marie-Christine Knippels en Arend Jan Waarlo

Doelgroep
docenten

Type
handleiding




Materiaal: handleiding


Copyright Synenergene 2015-2017