[an error occurred while processing this directive]
kop
kop

Cursus Rekenspecialist voorjaar 2011

| Home | Over deze cursus | Amarantis cursussen |
| Bijeenkomst 1 | Bijeenkomst 2 | Bijeenkomst 3 | Bijeenkomst 4 |

Dagdeel 2 - Dinsdag 29 maart 2011

Lokatie: Van de Sande Bakhuijzenstraat 4 in Amsterdam (lokaal 612 )

Onderwerpen:

rekendidactiek en leerlijnen
hoe leren leerlingen rekenen in het basisonderwijs?
hoe bouw je daarop voort in vmbo en mbo?

Materialen:

presentatie bijeenkomst 2

tips bij inzicht verwerven in procenten

Huiswerk voor 12 april:

•Zoek in je eigen methode een in jouw ogen goed en een slecht voorbeeld van rekenen met procenten.
•Ga op zoek naar voorbeelden van of aanknopingspunten voor rekenen in je eigen school/opleiding. Denk bijvoorbeeld aan:
* Kwalificatiedossier;
* Gesprek met docent andere (praktijk)vakken
* Situatie in praktijklokaal of bij ander vak (maak bijv. foto)
* Een 'ding' uit de opleiding of uit ander vak: werktekening, tabel, meetinstrument .....
•Neem de voorbeeld(en) volgende keer mee.
•Neem je eigen rekenmethode of rekenmateriaal mee.

 


Doel/resultaat:
U heeft kennisgemaakt met: de huidige rekendidactiek in het basisonderwijs; enkele leerlijnen; niveaus van oplossen en de rol van modellen; verschillende vormen van oefenen.

Copyright 2011 Freudenthal instituut
[an error occurred while processing this directive]