Dag 5 - 23 april 2014
Wat moet er in het portfolio?
-
Homepage (Wie ben je) en een link naar je CV
-
Minimaal uitwerking van 6 huiswerkopdrachten, keuze uit:
-
Bijeenkomst 1 - Analyse klad(denk)papier
-
Bijeenkomst 2 - Meetkunde: lesplan voor een praktische les cq ‘doe-activiteit’
-
Bijeenkomst 2 - Meetkunde: schrappen uit de methode
-
Bijeenkomst 3 - Leerlijn verhoudingen of procenten
-
Bijeenkomst 3 - Methodetoets kritisch onder de loep nemen
-
Bijeenkomst 4 - Practicumopdracht Meten (didactisch) analyseren en uitvoeren
-
Bijeenkomst 4 - Didactische reflectie op een tabel of grafiek uit de beroepscontext (van jouw college)
-
Bijeenkomst 5 - Starter of leuk lesidee (evt. met ict) bijv. rond getallen
-
Bijeenkomst 6 - Rekengesprek met zwakke deelnemer(s) (nav ERWD)
-
Ontwikkeling op de twee docentrollen (zie rubrics)
-
Beginsituatie: Waar sta je? Waar wil je komen? = Doelen; Eventueel: Tussenstand –op doelen (halverwege al gemaakt )
-
Reflectieverslag: Wat heb je geleerd? Waarmee kun je dat illustreren? (huiswerkopdrachten, onderzoek, eigen lessen of toetsen, werk van deelnemers, feedback van deelnemers of collega’s etc.)
|
Onderzoeksgroepen
-
Francisca, Corine, Marjolein (monica)
-
Bernadette, Mac (vincent)
-
Rob, Frans, Ad (vincent)
-
Nori, Cariena, Han (vincent)
-
Guus, Dini, Ronald (monica)
-
Woudrien, George (monica)
-
Cok (monica)
-
Dirk (vincent)
Onderzoek
-
PPT of handout van presentatie (per groepje)
-
Compact verslag (per groepje) ca 3 A4 –tjes, met de rest als bijlagen. Indeling verslag:
-
Aanleiding
-
Onderzoeksvraag
-
Aanpak/wijze van werken
-
Resultaten
-
Persoonlijke reflectie op onderzoek – hoe kijk je erop terug? Wat heb je ervan geleerd? Etc.
|