kop

ROC Nijmegen

| ^ | home |

Algemeen

In deze training worden ervaren rekendocenten voorbereid om een rekenactiverende training te geven aan vakdocenten. In de eerste bijeenkomst (22/11/2017) staan de doelgroep, inhoud en didactische principes van de reken-activerende training voor vakdocenten centraal.
In de tweede bijeenkomst (13/12/2017) oefenen de deelnemers met het geven van een stukje training. Zij krijgen daarop (peer)feedback. Ze maken een plan en planning voor de uitvoering en de evaluatie ervan.
Een derde bijeenkomst wordt nog gepland in het voorjaar van 2018.

Tijdens de voorbereiding en uitvoering ontvangen de deelnemers: 1x schriftelijk feedback op hun cursusmaterialen en plan; 1x schriftelijk feedback op een videofragment of verslag van de uitvoering

Deelnemers
  • Peter van Eldonk
    Ondersteuning bij: TEIS (Timmeren, Elektro, Installatie en Schilderen)
  • Marcel Peeters
    Ondersteuning bij: mobiliteit (tmo), Logistiek (tml) en TEIS (Timmeren, Elektro, Installatie en Schilderen)
  • Nus Sielcken
    Ondersteuning bij: autotechniek
Uitvoering
Monica Wijers en Vincent Jonker
22 november

powerpoint

huiswerk
  • Ga in gesprek met een vak(leer)college over de raakpunten op het gebied van rekenen. Gebruik als ingang bijvoorbeeld: 1. het kwalificatiedossier 2. Een probleem waar je tegenaan bent gelopen (‘heb jij dat ook?’) 3. Een opmerking van studenten
  • Kom tot een (reken)onderwerp waarmee je samen aan de slag wilt
  • Zoek uit of jouw studenten rekenen herkennen in de vakleer, het praktijklokaal etc. Tip: Maak het specifiek – kom je [%, maten, tabellen etc.] tegen bij vakleer?
  • Neem je bevindingen mee!
13 december

De powerpoint.

We gaan aan het werk met de verschillende plannen. Ergens in april/mei kijken hoe een en ander is uitgepakt.