| Tijd | Plaats | |
| 9.30 - 10.30 | Ontvangst met koffie | |
| 10.30 - 10.45 | Opening: Dr. Marjolein Kool | Rotonde |
| 10.45 - 11.30 | Plenaire lezing; Prof. Lieven Verschaffel | Rotonde |
| 11.30 - 11.45 | Koffie/thee | Atrium |
| 11.45 - 12.45 | Eerste ronde werkgroepen | |
| 12.45 - 14.00 | Lunch | Dali restaurant |
| 14.15 - 15.30 | Practicum | Rotonde, Boston, Cambridge en Harvard |
| 15.30 - 16.00 | Koffie/thee | Atrium |
| 16.00 - 17.15 | Vervolg practicum | Rotonde, Boston, Cambridge en Harvard |
| 18.00 - 19.00 | Diner | Dali restaurant |
| 19.30 - 20.00 | Koffie/thee | Atrium |
| 20.15 - 21.00 | Plenaire lezing; Prof. dr. Robbert Dijkgraaf | Rotonde |
| 21.30 - ... | Oud-Hollandse spelletjes en bowlen |
| Tijd | Plaats | |
| 07.30 - 09.00 | Ontbijt | Dali restaurant |
| 9.00 - 09.45 | Reflectie op het practicum | Rotonde |
| 10.00 - 11.00 | Tweede ronde werkgroepen | |
| 11.00 - 11.30 | Koffie/thee | Atrium |
| 11.30 - 12.30 | Derde ronde werkgroepen | |
| 12.45 - 13.45 | Lunch | Dali restaurant |
| 14.00 - 15.00 | Plenaire lezing; Vincent Klabbers | Rotonde |
| 15.00 | Afsluiting | Rotonde |
| Tijd | Ttitel | Spreker |
| 16 maart 10.30 - 10.45 |
Opening | Dr. Marjolein Kool |
| 16 maart 10.45 - 11.30 |
Flexibel rekenen: wat houdt dit (precies) in en (waarom) is dit zo belangrijk? |
Prof. Lieven Verschaffel |
| 16 maart 20.15 - 21.00 |
De relatie tussen science, rekenen en techniek | Prof. dr. Robbert Dijkgraaf |
| 17 maart 14.00 - 15.00 |
Tafelen | Vincent Klabbers |
| 17 maart 15.00 |
Afsluiting |
NB: De werkgroep 'GPS' op vrijdag vervalt en wordt vervangen door: 'Aan de slag met software Wis en Reken'.
| Tijd | ||||||||
| 11.30 - 12.30 | Den Hertog De coördinator aan het werk (pdf) |
Dekker Gestructureerd coöperatief leren tijdens de rekenlessen (pdf) |
Uittenbogaard & Koersen Kolomrekenen en cijferen: hoe nu verder? (pdf) |
De With Adaptief onderwijzen bij het rekenen tot 20 (pdf) |
Van Tricht Splitsen van getallen tot 10 (pdf) |
Hartstra Partytent of pyramide? (pdf) |
Noteboom Peilen en stimuleren van getalbegrip bij kleuters via rekenspelletjes (pdf) |
Uitgeverij Malmberg Digitale toetsen bij Pluspunt en De Wereld in Getallen (pdf) |
| Thema Bouw |
5 algemeen |
4 algemeen |
4 bovenbouw |
2 middenbouw |
2 middenbouw |
2 algemeen |
4 onderbouw |
5 algemeen |
| De thema's: |
| 1: Wiskundige wereldoriëntatie |
| 2: Rekenen voor de zwakkere leerlingen |
| 3: Rekenen voor de betere rekenaars |
| 4: Realistisch rekenen in de praktijk |
| 5: Overig |
| * programmawijziging |
Voor het bekijken van de pdf-documenten heeft u een versie nodig van Acrobat Reader