Voor wie?
Samenvatting
Onderwerp |
getalbegrip
|
Samenvatting | Dit spel gaat over het tellen van bewegende voorwerpen. De dingen die geteld moeten worden, staan gewoonlijk zelf stil.
Het tellen van bewegende voorwerpen is ook veel moeilijker. Probeer maar eens de meute leerlingen op het schoolplein te tellen. Dat vraagt van degene die telt om met de bewegingen rekening te houden, ze te gebruiken, de collectie snel in groepjes in te delen of herhalingen te ontdekken in de bewegingen. Kortom: het gaat om het 'tel-baar' maken van een bewegende meute.
|
| Bedoeling
Bedoeling
Tellen van bewegende voorwerpen Dingen die geteld moeten worden, staan gewoonlijk zelf stil. Het tellen van bewegende voorwerpen is moeilijker. Probeer bijvoorbeeld maar eens de leerlingen op het schoolplein te tellen. Het tellen van bewegende voorwerpen komt in het rekenboek natuurlijk niet voor. Daarom zijn de filmpjes van Telvijver een verdiepende uitbreiding van het 'tellen van hoeveelheden'. De vragen bij de Filmpjes zijn: Hoeveel (eendjes) zijn er? En: Hoe heb je dat (aantal) gevonden?
Bediening
Bediening
Dingen die je moet tellen staan meestal stil, maar deze eendjes zwemmen in het rond. Kun jij ze toch tellen? Hoe doe je dat?
|