Groep 1 - Didactiek en rekenstrategieen
Jan, Jan-Dirk, Ed, Johan, Erik, Michiel
- Jan: Leerstrategieën, rekenstrategieën -> wat kan ik er vervolgens mee als docent
- Ed: strategieën, in verbinding met eigenschappen van getallen. Een meer abstracte vraag
- Johan: welke didactieken zijn er
- Erik: Wat is het denkproces van de student tijdens het rekenen
- Michiel: testen van een overtuiging: de methodes (startrekenen en rekenblokken) zijn onvolgroeid. Wat er mist aan de methodes zou kunnen worden toegevoegd (inventariseren)
Groep 2 - Zwakke leerlingen en rekenproblemen
Jaap, Mandy, Roelie
- Jaap: ik kan onvoldoende met zwakke leerlingen
- Mandy: dyscalculie, hoe zit dat, welke hulpmiddelen zijn er
- Roelie: Inzicht in de rekenleermiddelen. Bijv. tafels zijn niet geautomatiseerd -> hulpmiddel, bijv. een kaart. Richting remedial teaching
|
Groep 3 - Motivatie & leerlingen activeren
Piet, Peter, Geert, Maaike, Lourens
- Piet: motivatievraagstuk, hoe krijg je ze geënteresseerd (en wat moet de docent dan in huis hebben) -> neem een echt probleem bijv.
- Peter: Leerling snapt het wel, maar wat gaat deze leerling in de praktijk doen (ze komen moeilijk in beweging)
- Geert: Hoe krijg ik de leerlingen in beweging? Ik heb geen tijd voor lange gesprekken, hoe pak ik het dan aan?
- Maaike: Attitude van de docent ten opzichte van volwassenen
Groep 4 - Toetsen
Jolanda, Wim
|