[an error occurred while processing this directive]
kop
kop

Cursus rekenexpert Deltion

| home | over de cursus | leervragen | deltion cursussen |
bijeenkomsten | Alle bijeenkomsten | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | Studiedag | 06 | 07 |

Groep 1 - Didactiek en rekenstrategieen

Jan, Jan-Dirk, Ed, Johan, Erik, Michiel

  • Jan: Leerstrategieën, rekenstrategieën -> wat kan ik er vervolgens mee als docent
  • Ed: strategieën, in verbinding met eigenschappen van getallen. Een meer abstracte vraag
  • Johan: welke didactieken zijn er
  • Erik: Wat is het denkproces van de student tijdens het rekenen
  • Michiel: testen van een overtuiging: de methodes (startrekenen en rekenblokken) zijn onvolgroeid. Wat er mist aan de methodes zou kunnen worden toegevoegd (inventariseren)

Groep 2 - Zwakke leerlingen en rekenproblemen

Jaap, Mandy, Roelie

  • Jaap: ik kan onvoldoende met zwakke leerlingen
  • Mandy: dyscalculie, hoe zit dat, welke hulpmiddelen zijn er
  • Roelie: Inzicht in de rekenleermiddelen. Bijv. tafels zijn niet geautomatiseerd -> hulpmiddel, bijv. een kaart. Richting remedial teaching

Groep 3 - Motivatie & leerlingen activeren

Piet, Peter, Geert, Maaike, Lourens

  • Piet: motivatievraagstuk, hoe krijg je ze geënteresseerd (en wat moet de docent dan in huis hebben) -> neem een echt probleem bijv.
  • Peter: Leerling snapt het wel, maar wat gaat deze leerling in de praktijk doen (ze komen moeilijk in beweging)
  • Geert: Hoe krijg ik de leerlingen in beweging? Ik heb geen tijd voor lange gesprekken, hoe pak ik het dan aan?
  • Maaike: Attitude van de docent ten opzichte van volwassenen

Groep 4 - Toetsen

Jolanda, Wim


Copyright 2010-2011 Freudenthal instituut
[an error occurred while processing this directive]