[an error occurred while processing this directive]
kop
kop

Cursus rekenen basis - Novia Nijmegen

| ^ | home | over de cursus |

Bijeenkomst 1

Woensdag 23 oktober 2013 - 17.00 - 19.30

Huiswerk

  • Lees het Artikel Waar cijfers weer getallen voor de volgende keer.
    Formuleer daarbij een vraag.
    Noteer het voor u meest opvallende punt.
  • Zoek een geschikte rekensituatie uit de krant en maak daarbij een opgave.
    Geef niveau aan.
    Geef domein aan.
    Neem deze volgende keer mee.

Bijeenkomst 2

Woensdag 6 november 2013, 17.00 - 19.30

presentatie (pdf)

Huiswerk
Ga in eigen opleiding op zoek naar voorbeelden van of aanknopingspunten voor rekenen. Denk bijv. aan:
kwalificatiedossier
Gesprek met docent
Situatie in praktijklokaal (met foto)
Een ding uit de opleiding uit ander vak: werktekening, tabel, meetinstrument .....
Neem voorbeeld(en) volgende keer mee
Neem je eigen rekenmethode mee (evt. aangevuld met eigen materiaal)

Bijeenkomst 3

Woensdag 20 november 2013 - 17.00 - 19.30

Presentatie (pdf)

Huiswerk
Kies een (context)som uit je methode;
Laat zien welke oplossingsstrategieën door leerlingen gebruikt worden;
Laat zien welke valkuilen er zijn bij het oplossen.
Zie ook onderstaand voorbeeld.

Bijeenkomst 4

Woensdag 4 december 2013 - 17:00 - 19:30

Presentatie (pdf)

Huiswerk
Neem een toets af bij je leerlingen (laat je inspireren door: Cito voorbeeltoetsen 2F en 3F (niet te veel opgaven en liever geen kale, hoewel, dat moet je zelf weten)
Neem de gegevens van die toets mee (leerlingwerk)

Bijeenkomst 5

Woensdag 15 januari 2014 - 17.00 - 19.30

Presentatie (pdf), over toetsing

Evaluatie

Begeleiding

  • Vincent Jonker, v.jonker@uu.nl
  • Monica Wijers, m.wijers@uu.nl
Begeleiding vanuit Novia Nijmegen
  • Freek Boetier, Kandinsky
  • Marcel Broekman, ROC Nijmegen
  • Maik Hermans, Citadel

Overige verwijzingen

Oefenen
Overig
Literatuur (rekenen/wiskunde)

Verzameling van 4000 artikelen over reken-wiskunde onderwijs


Copyright 2013-2014 Freudenthal instituut
[an error occurred while processing this directive]