kop

Opleiding 2015 (Scalda College)

| Home | Programma | Intake online | Dag 1 | Dag 2 | Dag 3 | Dag 4 | Dag 5 | Dag 6 | Dag 7 | Dag 8 | Dag 9 | Dag 10 |

Dag 4 - 29 januari 2015

Huiswerk verhoudingen, keuze uit
  • Didactische leerlijn procenten of verhoudingen ‘aangekleed’ vanuit eigen rekenmethode, met onderbouwing
  • Didactische analyse Leerlijn procenten of verhoudingen in de eigen rekenmethode in vergelijking tot de hier gepresenteerde leerlijn, met reflectie.
Huiswerk portfolio

Zie bijeenkomst 1 voor uitleg. Graag je dossier openstellen voor:

  • rstelwagen@cinop.nl (rinske stelwagen)
  • m.wijers@uu.nl (monica wijers)
  • v.jonker@uu.nl (vincent jonker)
  • m.vliegenthart@aps.nl (madeleine vliegenthart)
Onderzoeksgroepen
  • Albert, Frank, Bas, Alie: Wat is de invloed van rekenpractica in de eigen beroepspraktijk op begrip, motivatie en ervaring van beroepsrelevantie?
  • Maurice, Olof: Verhoogt het aanbieden van contextgerelateerde opgaven (binnen eigen beroepspraktijk) de motivatie en prestatie van tweedejaars niveau 3 studenten MZ en PW
  • Jose, Cees, Henri: Kunnen we Singapore rekenen op het gebied van verhoudingen inpassen in de verschillende leerstijlen van Kolb

Literatuur bij deze dag

Literatuur divers

Oefenen
Overig
Literatuur (rekenen/wiskunde)

Verzameling van 4000 artikelen over reken-wiskunde onderwijs