Dag 2 - 24 november 2015
Programma
Huiswerk
-
Onderzoeksplan voorbereiden (op 15 december is er tijd voor overleg met je groepje)
-
Portfolio-opdracht: Praktische meetkundeles(activiteit) ontwerpen (lesopzet maken met didactische verantwoording, valkuilen etc.) en uitvoeren (maak verslag van ervaringen met tips voor collega's) - zie sheet in de powerpoint.
-
Voor de volgende keer: neem een toets mee die je gebruikt. En eventueel ook bijbehorend studentenwerk.
|
Voorlopige onderzoeksgroepen en onderwerpen
-
Hans, Rebecca en Sarantis: zorgt het werken vanuit examensommen en verbinding maken met de beroepspraktijk voor verbetering van de motivatie, betrokkenheid en de resultaten van studenten? Wat kunnen activerende werkvormen en middelen als kahoot en flipping de classroom daar nog aan bijdragen?
-
Hans en caroline: wat voor effecten hebben lessen met een combinatie van zelfontdekkend en gestuurd leren (6 E model) op studenten b.v. meer tevredenheid? Betere resultaten? Wat heeft een docent nodig (kennis, vaardigheden) om lessen met dit model te ontwerpen en uit te voeren?
-
Jordi en Michael: Heeft het gebruik van een advanced organizer invloed op de resultaten bij examensommen.
Welke soorten advanced organizer zijn er? welke kies je? denk aan: stappenplan, woordweb, ..
|