Dag 5 - 8 maart 2016
Programma
Huiswerk
-
Referentiemaat:
Laat de klas een referentiematenkaart maken (individueel).
Reflecteer hierop.
-
Grotere meetopdracht:
Laat een “grote” meetopdracht uitvoeren in de klas.
Reflecteer hierop.
|
Onderzoeksgroepen en onderwerpen
-
Hans en Rebecca
We willen alleen gebruikmaken van boeken 2F
-
Hans en Caroline:
Wat voor effecten hebben lessen met een combinatie van zelfontdekkend en gestuurd leren (6 E model) op studenten b.v. meer tevredenheid? Betere resultaten? Wat heeft een docent nodig (kennis, vaardigheden) om lessen met dit model te ontwerpen en uit te voeren?
Peer coaching -> feedback op je lessen
- Caroline - klassikale situatie -> hoe kan ik instructie in kleinere elementen opdelen
- Hans - iedereen is in zijn eigen tempo bezig -> het inbouwen van klassikale momenten (en vinden leerlingen dat ook fijn).
-
Jordi en Michael:
Rekenen telt nu niet mee, dus een motivatie probleem. Meer variatie in de rekenles, meer motivatie door praktijkcasussen en werkstukken
beter begrijpen van de context. Deelvragen:
- wat zijn goede praktijkcasussen en werkstukken
motivatie vooraf en achteraf meten
helpt het bij de toets als je meer aandacht aan deze praktijk opdrachten geeft (dit vraag je aan de leerling)
|