Dag 2 - 13 oktober 2016
Programma
Huiswerk
-
Onderzoeksplan afmaken (Wat? Waarmee? Hoe?) en opsturen per mail of mailen dat het in portfolio staat
-
Praktische meetkunde-les ontwerpen (lesopzet maken) en uitvoeren
-
Methodetoets analyseren: wat wordt er getoetst per opgave? Welke opgaven zouden ook in COE passen (zie syllabus)? Waarom? Mening over de opgaven.
-
Voorbereiding volgende keer (7-10)
Uit methode: twee onderdelen uit domein verhoudingen selecteren waar je over wil praten. Bijvoorbeeld: struikelopgave, iets wat je overslaat, goede uitleg, etc.
|
Maken van een portfolio
De informatie over de indeling van het portfolio en de stappen om het aan te maken vind je hier
Voorlopige onderzoeksgroepen en onderwerpen
-
Martijn, Mohamed, Mohamed en Tunahan
Wat is het effect van het visualiseren van breuken op de motivatie en de leeropbrengst van leerlingen op 2F niveau?
-
Randy en Nick
Helpt een spelvorm bij het begrijpen van de lesstof?
-
Rik, Bert, Marion
Leiden 3D-modellen bij Entree leerlingen tot meer inzicht bij het oplossen van vragen met betrekking tot ruimtelijke inzicht?
-
Michael
Helpt een digitale uitleg die op ieder moment te raadplegen is bij het ondersteunen van de leerling?
-
Janine
Wat is een effectieve didactische aanpak om leerlingen het werken met de wetenschappelijke methode aan te leren?
|