Dag 3 - 17 november 2016
Programma
Huiswerk - samengevat
-
Vóór 8 december je gehele portfolio bijwerken:
-
Beginsituatie + doelen: Tussenstand op rollen: Welke doelen bereikt? illustreer dat met ‘producten’
-
Analyse kladpapier (bijeenkomst 1)
-
Portfolio-opdrachten Meetkunde (bijeenkomst 2)
-
Leerlijn procenten of verhoudingen (bijeenkomst 3). Keuze uit:
-
Didactische leerlijn procenten of verhoudingen (zoals die is gepresenteerd) aankleden met opgaven en theorie vanuit je eigen rekenmethode, met didactische onderbouwing.
-
Didactische analyse van de leerlijn procenten of verhoudingen zoals die in je eigen rekenmethode is uitgewerkt en deze dan vergelijken met de in de ppt gepresenteerde leerlijn met toelichting/verantwoording.
Stuur ons mailtje als het af is! Wij geven feedback – vóór bijeenkomst 4.
|
Maken van een portfolio
De informatie over de indeling van het portfolio en de stappen om het aan te maken vind je hier
Voorlopige onderzoeksgroepen en onderwerpen
-
Martijn, Mohamed, Mohamed en Tunahan
Wat is het effect van het visualiseren van breuken op de motivatie en de leeropbrengst van leerlingen op 2F niveau?
-
Randy en Nick
Helpt een spelvorm bij het begrijpen van de lesstof?
-
Rik, Bert, Marion
Leiden 3D-modellen bij Entree leerlingen tot meer inzicht bij het oplossen van vragen met betrekking tot ruimtelijke inzicht?
-
Michael
Helpt een digitale uitleg die op ieder moment te raadplegen is bij het ondersteunen van de leerling?
-
Janine
Wat is een effectieve didactische aanpak om leerlingen het werken met de wetenschappelijke methode aan te leren?
|