kop

Opleiding 2016-2017 (groep 17, Davinci en enkele toegevoegde docenten)

| Home | Intake online | Programma | Dag 1 | Dag 2 | Dag 3 | Dag 4 | Dag 5 | Dag 6 | Dag 7 |

Dag 3 - 17 november 2016

Programma
Huiswerk - samengevat
  • Vóór 8 december je gehele portfolio bijwerken:
  • Beginsituatie + doelen: Tussenstand op rollen: Welke doelen bereikt? illustreer dat met ‘producten’
  • Analyse kladpapier (bijeenkomst 1)
  • Portfolio-opdrachten Meetkunde (bijeenkomst 2)
  • Leerlijn procenten of verhoudingen (bijeenkomst 3). Keuze uit:
    • Didactische leerlijn procenten of verhoudingen (zoals die is gepresenteerd) aankleden met opgaven en theorie vanuit je eigen rekenmethode, met didactische onderbouwing.
    • Didactische analyse van de leerlijn procenten of verhoudingen zoals die in je eigen rekenmethode is uitgewerkt en deze dan vergelijken met de in de ppt gepresenteerde leerlijn met toelichting/verantwoording.

Stuur ons mailtje als het af is! Wij geven feedback – vóór bijeenkomst 4.

Maken van een portfolio
De informatie over de indeling van het portfolio en de stappen om het aan te maken vind je hier

Voorlopige onderzoeksgroepen en onderwerpen
  • Martijn, Mohamed, Mohamed en Tunahan
    Wat is het effect van het visualiseren van breuken op de motivatie en de leeropbrengst van leerlingen op 2F niveau?
  • Randy en Nick
    Helpt een spelvorm bij het begrijpen van de lesstof?
  • Rik, Bert, Marion
    Leiden 3D-modellen bij Entree leerlingen tot meer inzicht bij het oplossen van vragen met betrekking tot ruimtelijke inzicht?
  • Michael
    Helpt een digitale uitleg die op ieder moment te raadplegen is bij het ondersteunen van de leerling?
  • Janine
    Wat is een effectieve didactische aanpak om leerlingen het werken met de wetenschappelijke methode aan te leren?

Literatuur divers

Oefenen
Overig
Literatuur (rekenen/wiskunde)

Verzameling van 4000 artikelen over reken-wiskunde onderwijs