[an error occurred while processing this directive]
 
|   | Cursus rekenen gevorderden - ROC Nijmegen| ^ | home | over de cursus | | 
| Dit is een cursus voor docenten die: 
 Onderwerpen uit de basiscursus worden verdiept. Centraal staan de verschillenden leerlijnen binnen de vier domeinen, de eisen vanuit het referentiekader en het omgaan met de eigen rekenmethode. Bijeenkomsten 
 
 Onderwerpen Leerlijnen: voor rekendocenten is het van belang om zicht te hebben op de leerlijnen rekenen en de bijbehorende didactiek en het gebruik van de eigen rekenmethode. Methode-gebruik: In de cursus is aandacht voor de mogelijkheden (en tekortkomingen) van de rekenmethode. Omgaan met verschillen. De verschillen in de groepen zijn groot. Wat moet een rekendocent doen om dit in goede banen te leiden Het toetsen en de toetsen: hoe toets je en volg je de ontwikkeling van leerlingen? Ontwikkelen van een visie op rekenen en afgeleid daarvan op goed rekenonderwijs binnen de eigen branche. Zwakke leerlingen: hoe biedt je die goed en effectief rekenonderwijs? Wat zijn zwakke rekenaars? Wat hebben ze nodig en hoe kan je dat in je branche organiseren? Rekenen ook in andere vakken en de praktijk. Hoe vul je de drieslag rekenen in en wat is nodig voor het realiseren van doorlopende leerlijnen vmbo-mbo? | BegeleidingFreudenthal Instituut, Universiteit Utrecht 
 OmvangMinimale groepsgrootte: 8 á 10 deelnemers Maximaal: 20 deelnemers 
 De cursus wordt afgesloten met een certificaat. 
 
 |