Dag 4 - 18 december 2013 - Meten en breuken
Powerpoint van het programma van 18-12
Huiswerk - voor portfolio
-
Meten:
-
Kies of ontwerp een practicumopdracht (zie voorbeelden in de ppt);
-
Analyseer wat de deelnemer moet weten, kunnen en doen;
-
Voer de opdracht uit in een klas;
-
Kijk terug: Wat ging goed, wat kan beter? (evt geillustreerd met werk en reacties van deelnemers)
-
Breuken: Bekijk in je methode een van de hoofdstukken over breuken.
Maak voor dat hoofdstuk een planning (gericht op zwakke rekenaars) en onderbouw dit didactisch.
gebruik bijvoorbeeld de volgende vragen:
-
Wat doe je zeker wel? Waarom? In welke volgorde? Waarom
-
Wat doe je zeker niet? Waarom?
-
Vul je aan? Waarom? Eventueel: waarmee?
|
Onderzoeksgroepen
-
Verpleegkundig rekenen (graat), vincent
-
Taalbegrippen (frits, inge, rianne), monica
-
Lesorganisatie (maurits, martijn, huub), vincent
-
Motivatie bij verbanden (marianne, annemieke, martin), monica
-
Werken met examens/boek (Ton, Joep), vincent
-
Uitwerkvel (Hetty, Helma, Eimine), monica/rinske
-
Ouders met eigen bedrijf (Ron), vincent
Planning onderzoek
-
Uitvoering onderzoek
-
23 januari Resultaten verwerken
-
28 februari Verslag af, werken aan presentaties
-
27 maart. presentaties
|