kop

Opleiding 2015 (Da Vinci College)

| Home | Programma | Intake online | Dag 1 | Dag 2 | Dag 3 | Dag 4 | Dag 5 | Dag 6 | Dag 7 |

Dag 3 - 9 april 2015

Huiswerk
  • Vóór 30 april – tussenportfolio af
    - Beginsituatie + doelen
    - Tussenstand op rollen: Welke doelen bereikt? illustreer dat met ‘producten’
  • Huiswerk uitwerkingen:
    • Analyse kladpapier (bijeenkomst 1)
    • Meetkunde-les (bijeenkomst 2)
    • Leerlijn procenten of verhoudingen (bijeenkomst 3), Keuze uit:
      - Didactische leerlijn procenten of verhoudingen ‘aangekleed’ vanuit eigen rekenmethode, met onderbouwing
      of
      - Didactische analyse Leerlijn procenten of verhoudingen in de eigen rekenmethode in vergelijking tot de hier gepresenteerde leerlijn, met reflectie.
  • Stuur ons mailtje als het af is, uiterlijk 25-4! Wij geven feedback – voor bijeenkomst 4.
Onderzoeksgroepen
  • Cor en Tülin: Hoe kunnen we de inhoud van de algemene rekenvaardigheid meten/meetkunde zo concreet mogelijk maken voor de ICBW leerlingen? (vincent)
  • Jacomien en Faiza: Is er een verband op het rekenresultaat (in het gebied meten/meetkunde) en de motivatie als je het rekenen in de beroepscontext plaatst (irma)
  • John en Hans: Hoe kunnen we het begrip inhoud uit het domein meten/meetkunde laagdrempeliger maken voor de leerling? (rinske)
  • Leo en Renske: Welke voorspellende waarde heeft het cijfer op de eindtoets Deviant 3F verbanden op de COE (onderwijsassistent op 2 plekken)? (vincent)
  • Carolien en Jeffrey: Hoe kunnen we door een ontspanningsoefening rekenstress wegnemen? (monica)
  • Sahin en Theo: Wat is de invloed van het gebruik van de oplossingsstrategieën Staartdeling of hapjesmethode op het rekenresultaat? (rinske)
  • Martijn: Beter rekenen door te tekenen? (vincent)

Literatuur bij deze dag

Verhoudingen en procenten

Literatuur divers

Oefenen
Overig
Literatuur (rekenen/wiskunde)

Verzameling van 4000 artikelen over reken-wiskunde onderwijs