Dag 3 - 9 april 2015
Huiswerk
-
Vóór 30 april – tussenportfolio af
- Beginsituatie + doelen
- Tussenstand op rollen: Welke doelen bereikt? illustreer dat met ‘producten’
-
Huiswerk uitwerkingen:
-
Analyse kladpapier (bijeenkomst 1)
-
Meetkunde-les (bijeenkomst 2)
-
Leerlijn procenten of verhoudingen (bijeenkomst 3), Keuze uit:
- Didactische leerlijn procenten of verhoudingen ‘aangekleed’ vanuit eigen rekenmethode, met onderbouwing
of
- Didactische analyse Leerlijn procenten of verhoudingen in de eigen rekenmethode in vergelijking tot de hier gepresenteerde leerlijn, met reflectie.
-
Stuur ons mailtje als het af is, uiterlijk 25-4!
Wij geven feedback – voor bijeenkomst 4.
|
Onderzoeksgroepen
-
Cor en Tülin:
Hoe kunnen we de inhoud van de algemene rekenvaardigheid meten/meetkunde zo concreet mogelijk maken voor de ICBW leerlingen?
(vincent)
-
Jacomien en Faiza:
Is er een verband op het rekenresultaat (in het gebied meten/meetkunde) en de motivatie als je het rekenen in de beroepscontext plaatst
(irma)
-
John en Hans:
Hoe kunnen we het begrip inhoud uit het domein meten/meetkunde laagdrempeliger maken voor de leerling?
(rinske)
-
Leo en Renske:
Welke voorspellende waarde heeft het cijfer op de eindtoets Deviant 3F verbanden op de COE (onderwijsassistent op 2 plekken)?
(vincent)
-
Carolien en Jeffrey:
Hoe kunnen we door een ontspanningsoefening rekenstress wegnemen?
(monica)
-
Sahin en Theo:
Wat is de invloed van het gebruik van de oplossingsstrategieën Staartdeling of hapjesmethode op het rekenresultaat?
(rinske)
-
Martijn:
Beter rekenen door te tekenen?
(vincent)
|