kop

Opleiding 2015 (Da Vinci College)

| Home | Programma | Intake online | Dag 1 | Dag 2 | Dag 3 | Dag 4 | Dag 5 | Dag 6 | Dag 7 |

Dag 4 - 30 april 2015

Huiswerk breuken

Analyseer je rekenmethode op breuken: wat hou je in stand? Wat voeg je toe? Wat laat je weg?

Huiswerk meten

Welke visualisering van het metriek stelsel gebruik je zelf? Geef een vakdidactische onderbouwing voor jouw keuze.

Bespreek ook een of meer visualisering schema (’s) met studenten en/of college’s. Welk schema vinden zij het best? Wat vinden ze goed en duidelijk en wat niet?

Onderzoeksgroepen
  • Cor en Tülin: Hoe kunnen we de inhoud van de algemene rekenvaardigheid meten/meetkunde zo concreet mogelijk maken voor de ICBW leerlingen? (vincent)
  • Jacomien en Faiza: Is er een verband op het rekenresultaat (in het gebied meten/meetkunde) en de motivatie als je het rekenen in de beroepscontext plaatst (irma)
  • John en Hans: Hoe kunnen we het begrip inhoud uit het domein meten/meetkunde laagdrempeliger maken voor de leerling? (rinske)
  • Leo en Renske: Welke voorspellende waarde heeft het cijfer op de eindtoets Deviant 3F verbanden op de COE (onderwijsassistent op 2 plekken)? (vincent)
  • Carolien en Jeffrey: Hoe kunnen we door een ontspanningsoefening rekenstress wegnemen? (monica)
  • Sahin en Theo: Wat is de invloed van het gebruik van de oplossingsstrategieën Staartdeling of hapjesmethode op het rekenresultaat? (rinske)
  • Martijn: Beter rekenen door te tekenen? (vincent)

Literatuur divers

Oefenen
Overig
Literatuur (rekenen/wiskunde)

Verzameling van 4000 artikelen over reken-wiskunde onderwijs