Dag 1 - 30 januari 2015
Programma
Huiswerk denkpapier
Laat de klas (een) opgave(n) maken met kladpapier (bijvoorbeeld uit een voorbeeldexamen).
Neem het kladpapier in en analyseer het (met een didactische blik). Wat valt je op? wat betekent dat voor jouw lessen?
Bewaar zelf al het leerling materiaal en jouw analyse.
Stop een of enkele uitwerking(en) van enkele leerlingen (gescand) - kies een uitwerking die jou opvalt, mogen er ook een paar zijn - in het portfolio met daarbij jouw analyse. Anonimiseer het leerling werk.
|
Huiswerk: Maken van een portfolio
-
Huiswerk: aanmaken van google sites (met de indeling zoals daar vermeld)
-
Huiswerk: Docenten toegang geven tot je google sites
-
Het gaat om het vastleggen van je eigen leerdoelen : Wat wil ik leren? Hoe ga ik dat leren? Hoe laat ik zien dat ik het geleerd heb?
Huiswerk: Onderzoek
Stel de onderzoeksvraag vast. Schrijf een voorlopig onderzoeksplan.
Onderzoeksgroepen
-
Bert, Ingrid, Iulia, Huseyin:
werken aan de koppeling van inhouden in het rekenen en de andere vakken, en de maatschappelijk context, motivatie als aanleiding
-
Ideline, Mo, Marijke:
wat is het effect op de motivatie en op het resultaat als ik meerdere werkvormen gebruik in mijn lessen/ als ik materiaal gebruik (meer handelingsgericht werk) in de klas
-
Bart-Joost en Marzena:
hoe kan ik mijn lessen meer richten op de niveauverschillen in de klas, helpt het om in de les de leerlingen te laten kiezen, heb ik genoeg opgaven om dit gedurende het jaar vol te houden?
|