kop

Opleiding 2014-2015 (groep 8, nova_2)

| Home | Intake online | Programma | Dag 1 | Dag 2 | Dag 3 | Dag 4 | Dag 5 | Dag 6 | Dag 7 |

Dag 3 - 24 april 2015

Hier staat de Presentatie van de 3e bijeenkomst.

Huiswerk Verhoudingen
: Keuze uit:
  • Didactische leerlijn procenten of verhoudingen ‘aangekleed’ vanuit eigen rekenmethode, met onderbouwing. Of:
  • Didactische analyse Leerlijn procenten of verhoudingen in de eigen rekenmethode in vergelijking tot de hier gepresenteerde leerlijn, met reflectie.
Huiswerk Verbanden
  • Zoek een of twee tabellen of grafieken die specifiek zijn voor het beroep/beroepsgroep waarvoor je opleidt.
  • beschrijf kort de beroepscontext waarin de tabel/grafiek voorkomt en wat een beroepsbeoefenaar ermee moet doen.
  • Maak er een rekenopdracht omheen
  • Beschrijf welke rekenkennis en –vaardigheden erin aan bod komen
Portfolio
  • Voor 15 mei tussenportfolio af: Beginsituatie + doelen; Tussenstand op rollen: Welke doelen bereikt? illustreer dat met ‘producten’
  • Huiswerk uitwerkingen van de eerste 3 bijeenkomsten
  • Stuur een mailtje als het af is
Onderzoeksgroepen
  • Bert, Ingrid, Iulia, Huseyin
    Kan ik de inhoud van rekenen (algemeen) koppelen aan de beroepsgerichte vakken, en/of aan de leefwereld van de leerling? (motivatie als aanleiding)
  • Ideline, Mo en Marijke
    Wat is het effect op de motivatie en op het resultaat als ik meerdere werkvormen gebruik in mijn lessen/ als ik materiaal gebruik (meer handelingsgericht werk) in de klas?
  • Bart, Joost en Marzena
    Hoe kan ik mijn lessen meer richten op de niveauverschillen in de klas? helpt het om in de les de leerlingen te laten kiezen?, heb ik genoeg opgaven om dit gedurende het jaar vol te houden? 

Literatuur bij deze dag

Meetkunde

Literatuur divers

Oefenen
Overig
Literatuur (rekenen/wiskunde)

Verzameling van 4000 artikelen over reken-wiskunde onderwijs