Dag 3 - 24 april 2015
Hier staat de
Presentatie van de 3e bijeenkomst.
Huiswerk Verhoudingen: Keuze uit:
-
Didactische leerlijn procenten of verhoudingen
‘aangekleed’ vanuit eigen rekenmethode, met
onderbouwing. Of:
-
Didactische analyse Leerlijn procenten of
verhoudingen in de eigen rekenmethode in
vergelijking tot de hier gepresenteerde leerlijn,
met reflectie.
Huiswerk Verbanden
-
Zoek een of twee tabellen of grafieken die specifiek zijn voor het beroep/beroepsgroep waarvoor je opleidt.
-
beschrijf kort de beroepscontext waarin de tabel/grafiek voorkomt en wat een beroepsbeoefenaar ermee moet doen.
-
Maak er een rekenopdracht omheen
-
Beschrijf welke rekenkennis en –vaardigheden erin aan bod komen
Portfolio
-
Voor 15 mei tussenportfolio af: Beginsituatie + doelen; Tussenstand op rollen: Welke doelen bereikt? illustreer dat met ‘producten’
-
Huiswerk uitwerkingen van de eerste 3 bijeenkomsten
-
Stuur een mailtje als het af is
|
Onderzoeksgroepen
-
Bert, Ingrid, Iulia, Huseyin
Kan ik de inhoud van rekenen (algemeen) koppelen aan de beroepsgerichte vakken, en/of aan de leefwereld van de leerling? (motivatie als aanleiding)
-
Ideline, Mo en Marijke
Wat is het effect op de motivatie en op het resultaat als ik meerdere werkvormen gebruik in mijn lessen/ als ik materiaal gebruik (meer handelingsgericht werk) in de klas?
-
Bart, Joost en Marzena
Hoe kan ik mijn lessen meer richten op de niveauverschillen in de klas? helpt het om in de les de leerlingen te laten kiezen?, heb ik genoeg opgaven om dit gedurende het jaar vol te houden?
|