Dag 2 - 20 februari 2015
Hier staat de
Presentatie van de 2e bijeenkomst.
Huiswerk
-
Onderzoeksplan afmaken (Wat? Waarmee? Hoe?). Opsturen per mail of mailen dat het in portfolio staat
-
'Praktische' meetkundeles(activiteit) ontwerpen (lesplan), beschrijven en uitvoeren (zie sheet in powerpoint)
-
Facultatief: Meetkunde in je methode - past het bij COE? wat kan weg? mis je iets? (gebruik syllabus en COEs)
-
Facultatief: Methodetoets analyseren: wat wordt er getoetst per opgave? Welke opgaven zouden ook in COE passen (zie syllabus)? Waarom? Geeft de toets inzicht in wat leerling kan en niet kan? Mening over de opgaven.
-
Voor volgende keer (27 maart):
Uit methode: twee onderdelen uit domein verhoudingen selecteren waar je over wil praten. Bijvoorbeeld: struikelopgave, iets wat je overslaat, goede uitleg, etc.
|
Onderzoeksgroepen
-
Bert, Ingrid, Iulia, Huseyin
Kan ik de inhoud van rekenen (algemeen) koppelen aan de beroepsgerichte vakken, en/of aan de leefwereld van de leerling? (motivatie als aanleiding)
-
Ideline, Mo en Marijke
Wat is het effect op de motivatie en op het resultaat als ik meerdere werkvormen gebruik in mijn lessen/ als ik materiaal gebruik (meer handelingsgericht werk) in de klas?
-
Bart, Joost en Marzena
Hoe kan ik mijn lessen meer richten op de niveauverschillen in de klas? helpt het om in de les de leerlingen te laten kiezen?, heb ik genoeg opgaven om dit gedurende het jaar vol te houden?
|