Dag 2 - 16 september 2016
Programma
Huiswerk
-
Onderzoeksplan afmaken (Wat? Waarmee? Hoe?) en opsturen per mail of mailen dat het in portfolio staat
-
Portfolio-opdrachten. Keuze uit:
-
Praktische meetkunde-les ontwerpen (lesopzet maken) en uitvoeren
-
Meetkunde in methode (vergelijk met meetkunde in syllabus en COEs)
-
Methodetoets analyseren: wat wordt er getoetst per opgave? Welke opgaven zouden ook in COE passen (zie syllabus)? Waarom? Mening over de opgaven.
-
Voorbereiding volgende keer (7-10)
-
Uit methode: twee onderdelen uit domein verhoudingen selecteren waar je over wil praten. Bijvoorbeeld: struikelopgave, iets wat je overslaat, goede uitleg, etc.
|
Maken van een portfolio
De informatie over de indeling van het portfolio en de stappen om het aan te maken vind je hier
Voorlopige onderzoeksgroepen en onderwerpen
-
Dik, Marjolijn, Andre, Arjan (Marjan?).
In hoevrre beinvloedt taal het rekenonderwijs?
-
Jeroen, Cynthia, Kees en Jeffrey.
Hoe kun je bij lessen in het domein getallen de opgaven visueel aantrekkelijker maken (denk aan plaatjes, of spullen) passend bij de leeftijdsgroep?
-
Sjef en Marjolein.
Hoe kun je een opzet maken voor een periode die ervoor zorgt dat leerlingen effectief datgene oefenen wat nodig is voor het examen?
-
Inge en Sjanet.
Geeft het benoemen en aandacht schenken aan rekentaalbegrippen meer begrip bij de student?
-
Tanja, Cintha, Adinda.
Gebruik van diagnostisch rekengesprek om snel met cursist naar juist niveau te komen
|