Dag 5 - 25 november 2016
Programma
Huiswerk - Verbanden
-
Zoek een of twee tabellen of grafieken die specifiek zijn voor het beroep/beroepsgroep waarvoor je opleidt.
-
beschrijf kort de beroepscontext waarin de tabel/grafiek voorkomt en wat een beroepsbeoefenaar ermee moet doen.
Maak er een rekenopdracht omheen
-
Beschrijf welke rekenkennis en –vaardigheden erin aan bod komen
|
Onderzoeksgroepen en onderwerpen
-
Marjolein en Sjef
- Hoe kun je een opzet maken voor een periode die ervoor zorgt dat de leerlingen effectief datgene oefenen wat nodig is voor het examen?
- Welke hiaten hebben de leerlingen in de startfase van de periode?
Hoe kom je die zo snel mogelijk aan de weet?
- Wat is vervolgens een geschikt vervolg?
-
Klaas
?
-
Dik, Arjan, André, Marjolijn
- In hoeverre beïnvloedt taal het rekenonderwijs?
- variaties in opgaven maken en voorleggen aan de leerlingen
-
Kees, Jeroen, Jeffrey, Cynthia
Hoe kun je bij lessen in het domein getallen de opgaven visueel aantrekkelijker maken (denk aan plaatjes, of spullen) passend bij de leeftijdsgroep?
-
Inge, Sjanet, Marjan
- Geeft het benoemen en aandacht schenken aan rekentaalbegrippen meer begrip bij de student?
elke begrippen?
- Hoe maak je er afspraken over?
-
Tanja, Adinda, Cintha
- Gebruik van diagnostisch rekengesprek (H.Logtenberg, CPS) om snel met cursist naar juist niveau te komen.
|