Dag 3 - 7 oktober 2016
Programma
Huiswerk - samengevat
-
Voor 23 oktober tussenportfolio af
-
Beginsituatie + doelen. Welke doelen bereikt? illustreer dat met ‘producten’
-
Analyse kladpapier (bijeenkomst 1)
-
Portfolio-opdrachten Meetkunde (bijeenkomst 2)
-
Leerlijn procenten of verhoudingen (bijeenkomst 3). Keuze uit:
-
Didactische leerlijn procenten of verhoudingen (zoals die is gepresenteerd) aankleden met opgaven en theorie vanuit je eigen rekenmethode, met didactische onderbouwing.
-
Didactische analyse van de leerlijn procenten of verhoudingen zoals die in je eigen rekenmethode is uitgewerkt en deze dan vergelijken met de in de ppt gepresenteerde leerlijn met toelichting/verantwoording.
Stuur ons mailtje als het af is! Wij geven feedback – voor bijeenkomst 4.
|
Voorlopige onderzoeksgroepen en onderwerpen
-
Dik, Marjolijn, Andre, Arjan (Marjan?).
In hoevrre beinvloedt taal het rekenonderwijs?
-
Jeroen, Cynthia, Kees en Jeffrey.
Hoe kun je bij lessen in het domein getallen de opgaven visueel aantrekkelijker maken (denk aan plaatjes, of spullen) passend bij de leeftijdsgroep?
-
Sjef en Marjolein.
Hoe kun je een opzet maken voor een periode die ervoor zorgt dat leerlingen effectief datgene oefenen wat nodig is voor het examen?
-
Inge en Sjanet.
Geeft het benoemen en aandacht schenken aan rekentaalbegrippen meer begrip bij de student?
-
Tanja, Cintha, Adinda.
Gebruik van diagnostisch rekengesprek om snel met cursist naar juist niveau te komen
|