kop

Opleiding 2016-2017 (groep 19, Nova 4)

| Home | Intake online | Programma | Dag 1 | Dag 2 | Dag 3 | Dag 4 | Dag 5 | Dag 6 | Dag 7 |

Dag 3 - 7 oktober 2016

Programma
Huiswerk - samengevat
  • Voor 23 oktober tussenportfolio af
  • Beginsituatie + doelen. Welke doelen bereikt? illustreer dat met ‘producten’
  • Analyse kladpapier (bijeenkomst 1)
  • Portfolio-opdrachten Meetkunde (bijeenkomst 2)
  • Leerlijn procenten of verhoudingen (bijeenkomst 3). Keuze uit:
    • Didactische leerlijn procenten of verhoudingen (zoals die is gepresenteerd) aankleden met opgaven en theorie vanuit je eigen rekenmethode, met didactische onderbouwing.
    • Didactische analyse van de leerlijn procenten of verhoudingen zoals die in je eigen rekenmethode is uitgewerkt en deze dan vergelijken met de in de ppt gepresenteerde leerlijn met toelichting/verantwoording.

Stuur ons mailtje als het af is! Wij geven feedback – voor bijeenkomst 4.

Voorlopige onderzoeksgroepen en onderwerpen
  • Dik, Marjolijn, Andre, Arjan (Marjan?). In hoevrre beinvloedt taal het rekenonderwijs?
  • Jeroen, Cynthia, Kees en Jeffrey. Hoe kun je bij lessen in het domein getallen de opgaven visueel aantrekkelijker maken (denk aan plaatjes, of spullen) passend bij de leeftijdsgroep?
  • Sjef en Marjolein. Hoe kun je een opzet maken voor een periode die ervoor zorgt dat leerlingen effectief datgene oefenen wat nodig is voor het examen?
  • Inge en Sjanet. Geeft het benoemen en aandacht schenken aan rekentaalbegrippen meer begrip bij de student?
  • Tanja, Cintha, Adinda. Gebruik van diagnostisch rekengesprek om snel met cursist naar juist niveau te komen