kop

Opleiding 2015-2016 (groep 13, nova_3)

| Home | Intake online | Programma | Dag 1 | Dag 2 | Dag 3 | Dag 4 | Dag 5 | Dag 6 | Dag 7 |

Dag 2 - 16 oktober 2015

Programma
Huiswerk
  • Onderzoeksplan afmaken (Wat? Waarmee? Hoe?) en opsturen per mail of mailen dat het in portfolio staat
  • Portfolio-opdrachten
    • Praktische meetkunde-les ontwerpen (lesopzet maken) en uitvoeren
    • Facultatief: Meetkunde in methode (vergelijk met meetkunde in syllabus en COEs)
    • Facultatief: Methodetoets analyseren: wat wordt er getoetst per opgave? Welke opgaven zouden ook in COE passen (zie syllabus)? Waarom? Mening over de opgaven.
  • Voorbereiding volgende keer (13-11)
    • Uit methode: twee onderdelen uit domein verhoudingen selecteren waar je over wil praten. Bijvoorbeeld: struikelopgave, iets wat je overslaat, goede uitleg, etc.
Maken van een portfolio
De informatie over de indeling van het portfolio en de stappen om het aan te maken vind je hier

Voorlopige onderzoeksgroepen en onderwerpen
  • Laura, Kees en Janneke: hoe maak je getallen en maten concreter en betekenisvoller voor studenten?
  • Annemarie, Burak, Erik: verbeteren motivatie en resultaten als het onderdelen meten verbonden wordt aan de beroepspraktijk (ziekenhuis, drama- of danslokaal, thuisomgeving)?
  • Debora, Hagar, Marja, Maria: Hoe kun je de hulpvraag van deelnemers helder krijgen door open rekenvragen te stellen? Welke vragen werken? hoe voer je zo'n rekendiagnosegesprek?
  • Stefan en Joep: online of boek: wat werkt beter? wat vinden deelnemers prettiger/motiverender? Hoe stuur je online werken aan en hoe bied je de studenten hulp?
  • Kitty en Ruud: Hoe ga je om met verschillen? Hebben activerende werkvormen en groepering effect op motivatie en resultaten?

Literatuur bij deze dag

Literatuur divers

Oefenen
Overig
Literatuur (rekenen/wiskunde)

Verzameling van 4000 artikelen over reken-wiskunde onderwijs