Dag 2 - 16 oktober 2015
Programma
Huiswerk
-
Onderzoeksplan afmaken (Wat? Waarmee? Hoe?) en opsturen per mail of mailen dat het in portfolio staat
-
Portfolio-opdrachten
-
Praktische meetkunde-les ontwerpen (lesopzet maken) en uitvoeren
-
Facultatief: Meetkunde in methode (vergelijk met meetkunde in syllabus en COEs)
-
Facultatief: Methodetoets analyseren: wat wordt er getoetst per opgave? Welke opgaven zouden ook in COE passen (zie syllabus)? Waarom? Mening over de opgaven.
-
Voorbereiding volgende keer (13-11)
-
Uit methode: twee onderdelen uit domein verhoudingen selecteren waar je over wil praten. Bijvoorbeeld: struikelopgave, iets wat je overslaat, goede uitleg, etc.
|
Maken van een portfolio
De informatie over de indeling van het portfolio en de stappen om het aan te maken vind je hier
Voorlopige onderzoeksgroepen en onderwerpen
-
Laura, Kees en Janneke: hoe maak je getallen en maten concreter en betekenisvoller voor studenten?
-
Annemarie, Burak, Erik: verbeteren motivatie en resultaten als het onderdelen meten verbonden wordt aan de beroepspraktijk (ziekenhuis, drama- of danslokaal, thuisomgeving)?
-
Debora, Hagar, Marja, Maria: Hoe kun je de hulpvraag van deelnemers helder krijgen door open rekenvragen te stellen? Welke vragen werken? hoe voer je zo'n rekendiagnosegesprek?
-
Stefan en Joep: online of boek: wat werkt beter? wat vinden deelnemers prettiger/motiverender? Hoe stuur je online werken aan en hoe bied je de studenten hulp?
-
Kitty en Ruud: Hoe ga je om met verschillen? Hebben activerende werkvormen en groepering effect op motivatie en resultaten?
|