kop

Opleiding 2015-2016 (groep 13, nova_3)

| Home | Intake online | Programma | Dag 1 | Dag 2 | Dag 3 | Dag 4 | Dag 5 | Dag 6 | Dag 7 |

Dag 5 - 15 januari 2016

Programma
Huiswerk - Verbanden
  • Zoek een of twee tabellen of grafieken die specifiek zijn voor het beroep/beroepsgroep waarvoor je opleidt.
  • beschrijf kort de beroepscontext waarin de tabel/grafiek voorkomt en wat een beroepsbeoefenaar ermee moet doen. Maak er een rekenopdracht omheen
  • Beschrijf welke rekenkennis en –vaardigheden erin aan bod komen
Huiswerk - Getallen
  • Kies een starter/korte activiteit rond hoofdrekenen en voer die uit.
  • Beargumenteer je keuze en beschrijf de ervaringen. Wat betekent dit voor jouw onderwijspraktijk?
Onderzoeksgroepen en onderwerpen
  • Laura, Kees en Janneke: hoe maak je getallen en maten concreter en betekenisvoller voor studenten?
  • Annemarie, Burak, Erik: verbeteren motivatie en resultaten als het onderdelen meten verbonden wordt aan de beroepspraktijk (ziekenhuis, drama- of danslokaal, thuisomgeving)?
  • Debora, Hagar, Marja, Maria: Hoe kun je de hulpvraag van deelnemers helder krijgen door open rekenvragen te stellen? Welke vragen werken? hoe voer je zo'n rekendiagnosegesprek?
  • Stefan en Joep: online of boek: wat werkt beter? wat vinden deelnemers prettiger/motiverender? Hoe stuur je online werken aan en hoe bied je de studenten hulp?
  • Kitty: Hoe ga je om met verschillen? Hebben activerende werkvormen en groepering effect op motivatie en resultaten?

Literatuur divers

Oefenen
Overig
Literatuur (rekenen/wiskunde)

Verzameling van 4000 artikelen over reken-wiskunde onderwijs