Dag 5 - 15 januari 2016
Programma
Huiswerk - Verbanden
-
Zoek een of twee tabellen of grafieken die specifiek zijn voor het beroep/beroepsgroep waarvoor je opleidt.
-
beschrijf kort de beroepscontext waarin de tabel/grafiek voorkomt en wat een beroepsbeoefenaar ermee moet doen.
Maak er een rekenopdracht omheen
-
Beschrijf welke rekenkennis en –vaardigheden erin aan bod komen
Huiswerk - Getallen
-
Kies een starter/korte activiteit rond hoofdrekenen en voer die uit.
-
Beargumenteer je keuze en beschrijf de ervaringen. Wat betekent dit voor jouw onderwijspraktijk?
|
Onderzoeksgroepen en onderwerpen
-
Laura, Kees en Janneke: hoe maak je getallen en maten concreter en betekenisvoller voor studenten?
-
Annemarie, Burak, Erik: verbeteren motivatie en resultaten als het onderdelen meten verbonden wordt aan de beroepspraktijk (ziekenhuis, drama- of danslokaal, thuisomgeving)?
-
Debora, Hagar, Marja, Maria: Hoe kun je de hulpvraag van deelnemers helder krijgen door open rekenvragen te stellen? Welke vragen werken? hoe voer je zo'n rekendiagnosegesprek?
-
Stefan en Joep: online of boek: wat werkt beter? wat vinden deelnemers prettiger/motiverender? Hoe stuur je online werken aan en hoe bied je de studenten hulp?
-
Kitty: Hoe ga je om met verschillen? Hebben activerende werkvormen en groepering effect op motivatie en resultaten?
|