Dag 4 - 11 december 2015
Programma
Huiswerk - samengevat
-
van Ceciel: voor een rekengesprek met een of meer zwakke rekenaars aan de hand van een rekenopgave. maak verslag van dit gesprek. Wat haal je er uit voor jouw praktijk?
-
Meten: kies of ontwerp een meetpracticum of een praktische meetactiviteit. Motiveer je keuze van vak(didactiek. Beschrijf de doelen en de (vakdidactische) aanpak, voer de opdracht uit en beschrijf de ervaringen.
|
Maken van een portfolio
De informatie over de indeling van het portfolio en de stappen om het aan te maken vind je hier
Onderzoeksgroepen en onderwerpen
-
Laura, Kees en Janneke: hoe maak je getallen en maten concreter en betekenisvoller voor studenten?
-
Annemarie, Burak, Erik: verbeteren motivatie en resultaten als het onderdelen meten verbonden wordt aan de beroepspraktijk (ziekenhuis, drama- of danslokaal, thuisomgeving)?
-
Debora, Hagar, Marja, Maria: Hoe kun je de hulpvraag van deelnemers helder krijgen door open rekenvragen te stellen? Welke vragen werken? hoe voer je zo'n rekendiagnosegesprek?
-
Stefan en Joep: online of boek: wat werkt beter? wat vinden deelnemers prettiger/motiverender? Hoe stuur je online werken aan en hoe bied je de studenten hulp?
-
Kitty: Hoe ga je om met verschillen? Hebben activerende werkvormen en groepering effect op motivatie en resultaten?
|