kop

Opleiding 2015-2016 (groep 13, nova_3)

| Home | Intake online | Programma | Dag 1 | Dag 2 | Dag 3 | Dag 4 | Dag 5 | Dag 6 | Dag 7 |

Dag 3 - 13 november 2015

Programma
Huiswerk - samengevat
  • Voor 1 december tussenportfolio af
  • Beginsituatie + doelen: Tussenstand op rollen: Welke doelen bereikt? illustreer dat met ‘producten’
  • Analyse kladpapier (bijeenkomst 1)
  • Portfolio-opdrachten Meetkunde (bijeenkomst 2)
  • Leerlijn procenten of verhoudingen (bijeenkomst 3). Keuze uit:
    • Didactiscsche leerlijn procenten of verhoudingen (zoals die is gepresenteerd) aankleden met opgaven en theorie vanuit je eigen rekenmethode, met didactische onderbouwing.
    • Didactische analyse van de leerlijn procenten of verhoudingen zoals die in je eigen rekenmethode is uitgewerkt en deze dan vergelijken met de in de ppt gepresenteerde leerlijn met toelichting/verantwoording.

Stuur ons mailtje als het af is! Wij geven feedback – voor bijeenkomst 4.

Maken van een portfolio
De informatie over de indeling van het portfolio en de stappen om het aan te maken vind je hier

Voorlopige onderzoeksgroepen en onderwerpen
  • Laura, Kees en Janneke: hoe maak je getallen en maten concreter en betekenisvoller voor studenten?
  • Annemarie, Burak, Erik: verbeteren motivatie en resultaten als het onderdelen meten verbonden wordt aan de beroepspraktijk (ziekenhuis, drama- of danslokaal, thuisomgeving)?
  • Debora, Hagar, Marja, Maria: Hoe kun je de hulpvraag van deelnemers helder krijgen door open rekenvragen te stellen? Welke vragen werken? hoe voer je zo'n rekendiagnosegesprek?
  • Stefan en Joep: online of boek: wat werkt beter? wat vinden deelnemers prettiger/motiverender? Hoe stuur je online werken aan en hoe bied je de studenten hulp?
  • Kitty en Ruud: Hoe ga je om met verschillen? Hebben activerende werkvormen en groepering effect op motivatie en resultaten?

Literatuur divers

Oefenen
Overig
Literatuur (rekenen/wiskunde)

Verzameling van 4000 artikelen over reken-wiskunde onderwijs