Dag 3 - 13 november 2015
Programma
Huiswerk - samengevat
-
Voor 1 december tussenportfolio af
-
Beginsituatie + doelen: Tussenstand op rollen: Welke doelen bereikt? illustreer dat met ‘producten’
-
Analyse kladpapier (bijeenkomst 1)
-
Portfolio-opdrachten Meetkunde (bijeenkomst 2)
-
Leerlijn procenten of verhoudingen (bijeenkomst 3). Keuze uit:
-
Didactiscsche leerlijn procenten of verhoudingen (zoals die is gepresenteerd) aankleden met opgaven en theorie vanuit je eigen rekenmethode, met didactische onderbouwing.
-
Didactische analyse van de leerlijn procenten of verhoudingen zoals die in je eigen rekenmethode is uitgewerkt en deze dan vergelijken met de in de ppt gepresenteerde leerlijn met toelichting/verantwoording.
Stuur ons mailtje als het af is! Wij geven feedback – voor bijeenkomst 4.
|
Maken van een portfolio
De informatie over de indeling van het portfolio en de stappen om het aan te maken vind je hier
Voorlopige onderzoeksgroepen en onderwerpen
-
Laura, Kees en Janneke: hoe maak je getallen en maten concreter en betekenisvoller voor studenten?
-
Annemarie, Burak, Erik: verbeteren motivatie en resultaten als het onderdelen meten verbonden wordt aan de beroepspraktijk (ziekenhuis, drama- of danslokaal, thuisomgeving)?
-
Debora, Hagar, Marja, Maria: Hoe kun je de hulpvraag van deelnemers helder krijgen door open rekenvragen te stellen? Welke vragen werken? hoe voer je zo'n rekendiagnosegesprek?
-
Stefan en Joep: online of boek: wat werkt beter? wat vinden deelnemers prettiger/motiverender? Hoe stuur je online werken aan en hoe bied je de studenten hulp?
-
Kitty en Ruud: Hoe ga je om met verschillen? Hebben activerende werkvormen en groepering effect op motivatie en resultaten?
|