[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive]
[an error occurred while processing this directive]

Nieuwe Wiskrant - artikelen op het web

Onderstaande, voornamelijk oudere, artikelen zijn online beschikbaar. Voor recentere artikelen (nog niet compleet) verwijzen we u naar Bij de nummers.

Een deel is in pdf-formaat; mocht u nog niet over Adobe Acrobat beschikken, kunt u de reader hier downloaden.

  • Telkamp, H.G. (2006). Structuren van de veelvlakken. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 25(4), pp. 11-17.| bekijk het artikel (NL)
  • Abels, M.J. (2001). Kijken om te leren zien. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(4), pp. 4-8.| bekijk het artikel (NL)
  • Boer, C.J.E.M. van den & Eerde, H.A.A. van (2002). Wisbaak: software voor taalzwakke leerlingen. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 22(1), pp. 51-56. | bekijk het artikel (NL)
  • Brink, F.J. van den & Boon, P.B.J. (2002). Basisvaardigheden ruimtemeetkunde op de computer. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 22(1), pp. 30-35. | bekijk het artikel (NL)
  • Craats, J. van de (2000). Boekbespreking - Code: de wedloop tussen makers en brekers van geheime codes en cijferschrift. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(1), pp. 44-44. | bekijk het artikel (NL)
  • Dekker, G. (2000). Wurls 8: Java Applets. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(1), pp. 45-46. | bekijk het artikel (NL)
  • Doorman, L.M. (2000). Wurls 7: De grauwe gans. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 19(4), pp. 50-51. | bekijk het artikel (NL)
  • Doorman, L.M. & Mooldijk, A. (2002). Een discussie op internet. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 22(1), pp. 20-24.| bekijk het artikel (NL)
  • Drijvers, P.H.M. (2002). Wiskunde leren in een computeralgebraomgeving: obstakels en kansen. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 22(1), pp. 36-41.| bekijk het artikel (NL)
  • Drijvers, P.H.M. & Herwaarden, O. van (2000). Instrumentatie van ICT-gereedschap: algebra met computeralgebra. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(1), pp. 38-43. | bekijk het artikel (NL)
  • Dullens, D. (2002). De Wiskunde B-dag 2001. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 21(3), pp. 4-7. |bekijk het artikel (NL)
  • Geerlings, J. (2000). De grafische rekenmachine in de M-profielen van havo-4. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 19(3), pp. 32-34.| bekijk het artikel (NL)
  • Goddijn, A.J. (1998). De machtreeks van de euro. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 18(2), pp. 49-54. | bekijk het artikel (NL)
  • Goffree, F. (2000). De andere wereld van (hoog)begaafde rekenaars. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 19(3), pp. 26-29.| bekijk het artikel (NL)
  • Groen, W.E. (2001). Parate wiskundekennis en rekenvaardigheid. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(3), pp. 50-52. | bekijk het artikel (NL)
  • Haan, D.L. de (2001). Praktische opdrachten bij wiskunde: verslag van een onderzoek. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(3), pp. 17-23. | bekijk het artikel (NL)
  • Harskamp, E. (1999). Wiskie onder de loupe. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 18(4), pp. 13-20. | bekijk het artikel (NL)
  • Heck, A. (2000). Coach: b-tool in spe en nu al inzetbaar bij wiskunde. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 19(4), pp. 40-46. | bekijk het artikel (NL)
  • Hermsen, J.F. (1998). Wurls 3: een GR op het Web. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 17(3), pp. 42-44. | bekijk het artikel (NL)
  • Hermsen, J.F. (1998). Wurls 4: hoe lang duurt een (TWIN) Java Applet?. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 18(1), pp. 45-46. | bekijk het artikel (NL)
  • Hermsen, J.F. & Doorman, L.M. (1998). Wurls 5: Meetkunde Applets op het Web. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 18(2), pp. 47-48. |  bekijk het artikel (NL)
  • Hogendijk, J.P. (2000). Boekbespreking - De Stelling van de Papegaai. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 19(4), pp. 27-28. | bekijk het artikel (NL)
  • Jager, J. (2000). Zijn grafieken moeilijker dan rekenen?. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 19(3), pp. 11-13. | bekijk het artikel (NL)
  • Kemme, S.L. (2001). WINST voor het VMBO. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 21(1), pp. 19-21. | bekijk het artikel (NL)
  • Kemme, S.L. & Hoogland, K. (2001). Opbrengsten van het project VMBO-Aanloop. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 21(2), pp. 27-31. | bekijk het artikel (NL)
  • Kes, J. (2000). Combinatorisch vraagstuk. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 19(4), pp. 37-39. | bekijk het artikel (NL)
  • Kindt, M. (2000). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 19(3), pp. 42-42. | bekijk het artikel (NL)
  • Kindt, M. (2000). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 19(4), pp. 17-18. | bekijk het artikel (NL)
  • Kindt, M. (2000). Discrete algebra. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 19(4), pp. 31-36. | bekijk het artikel (NL)
  • Kindt, M. (2000). 5 maal 20 jaar algebra. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(2), pp. 16-18. |bekijk het artikel (NL)
  • Kindt, M. (2000). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(2), pp. 31-32. | bekijk het artikel (NL)
  • Kindt, M. (2001). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(3), pp. 15-16. | bekijk het artikel (NL)
  • Kindt, M. (2000). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(1), pp. 21-21. | bekijk het artikel (NL)
  • Kooij, H. van der (2000). Dimensievolle algebra. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(2), pp. 33-38. | bekijk het artikel (NL)
  • Kool, M.J.H. (2000). Een leven van werken en plezierige gedachten. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(2), pp. 13-15. | bekijk het artikel (NL)
  • Koole, G. (2002). Stochastisch dynamisch programmeren. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 21(3), pp. 23-26. | bekijk het artikel (NL)
  • Koolstra, G.J. (2001). Wurls 10: applets in de vitrine. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(4), pp. 46-49. | bekijk het artikel (NL)
  • Koolstra, G.J. (2001). Wurls 11: dat zoeken we op .... Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 21(1), pp. 51-52. | bekijk het artikel (NL)
  • Koolstra, G.J. (2002). Digitale leeromgevingen: een kritische verkenning. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 22(1), pp. 9-11. | bekijk het artikel (NL)
  • Lagerwaard, K. & Lent, G. van (2001). Wat moet je met wiskunde als je 15 bent?!. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(4), pp. 29-33. | bekijk het artikel (NL)
  • Lecluse, T. (2001). Een practicum met de tetraeder. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(3), pp. 24-27. | bekijk het artikel (NL)
  • Limpens, G. & Wijers, M.M. (2001). De twaalfde Wiskunde A-lympiade. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 21(1), pp. 15-18. | bekijk het artikel (NL) - Lint, J. van (1998). Wiskunde en de compact disc. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 18(2), pp. 12-16. | bekijk het artikel (NL)
  • Lint, J. van (2000). Wiskunde in Budapest. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 19(3), pp. 14-15. | bekijk het artikel (NL)
  • Meester, F. (2000). De rol van kansrekening in het dagelijks leven. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(2), pp. 27-30. | bekijk het artikel (NL)
  • Moerlands, F.J. (2000). Bespiegelingen op papier. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 19(3), pp. 16-19. | bekijk het artikel (NL)
  • Palha, S. & Reeuwijk, M. van (2002). Zie je het verband?. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 22(1), pp. 12-15. | bekijk het artikel (NL)
  • Ransom, P. (2000). Lichaamsmaten en navigatie-instrumenten. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(2), pp. 9-12. | bekijk het artikel (NL)
  • Reeuwijk, M. van (2001). Bollen schieten. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(3), pp. 4-7. | bekijk het artikel (NL)
  • Schalkwijk, L. van (2000). Een tweede leven voor krasloten. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(2), pp. 4-8. | bekijk het artikel (NL)
  • Valk, T. van der & Wijers, M.M. (2001). Achtergronden van verhoudingstabellen in wiskunde en natuurwetenschappen. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(3), pp. 44-49. | bekijk het artikel (NL)
  • Vos, P. & Bos, K. (2001). Nederlandse leerlingen scoren opvallend goed op internationale toets. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(3), pp. 29-37. | bekijk het artikel (NL)
  • Wijers, M.M. & Valk, T. van der (2001). Aandachtspunten bij het gebruik van verhoudingstabellen in de natuurwetenschappen. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(4), pp. 23-27. | bekijk het artikel (NL)
  • Zijlstra, A. (2000). Boekbespreking - Wiskunde met verve. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 19(3), pp. 35-35. | bekijk het artikel (NL)
  • Zwaart, P. van der & Pelle, J. ter (2000). Wiskunde in het examendossier vmbo. Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 19(4), pp. 29-30. | bekijk het artikel (NL)
[an error occurred while processing this directive]